I  Wymagania niezbędne dla osoby aplikującej:

 Asystentem rodziny może być osoba, która:

1) posiada:
    a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub
    b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy
       szkolenia określony na podstawie art.12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
    c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny — w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

II  Wymagania dodatkowe:

1) prawo jazdy kat. B,
2) mile widziane doświadczenie w pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
3) sumienność, odpowiedzialność, dyspozycyjność, komunikatywność,
4) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy.


III  Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustaw z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

IV Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny między godziną 7.00. a 20.00. może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania między godz. 7.00 a 21.00.
Praca asystenta rodziny jest wykonywana w systemie zadaniowego czasu pracy.

 V  Wymagane dokumenty:

 1)  list motywacyjny,
2)  życiorys (CV),
3)  kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom),
4)  kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy ( świadectwa pracy, zaświadczenia),
5)  ewentualne kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach,
6) oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego,
7) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
9) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

VI  Informacje dodatkowe:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko Asystenta Rodziny”
- osobiście w siedzibie Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobczycach, ul. Jagiellońska 44H, 32-410 Dobczyce.
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 25 czerwca 2025 r. do godz. 14.00.
Ogłaszający nabór zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia konkursu bez podania przyczyny.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni na w/w stanowisku, zostaną zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata.
W przypadku nie rozstrzygnięcia konkursu dokumenty aplikacyjne wszystkich kandydatów zostaną zniszczone po zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty konkursowe: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2024r., poz.1135 ze zm.)”.

 

W dniu 2 maja 2025 r. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobczycach będzie nieczynny. (Zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobczycach, dzień 2 maja będzie dla pracowników ośrodka dniem wolnym od pracy. Zgodnie z kodeksem pracy dzień ten został wyznaczony za dzień świąteczny przypadający w wolną sobotę - 3 maja).

Za utrudnienia przepraszamy

Informujemy, że w Wielki Piątek (18 kwietnia 2025 r.) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobczycach czynny będzie do godz. 11:30.

Grafika przedstawiająca dwie wolontariuszki na tle plakatu dotyczącego zbiórki żywności

W dniach 4-5 kwietnia odbywała się w naszej gminie Wielkanocna Zbiórka Żywności. Organizatorem zbiórki był MGOPS Dobczyce we współpracy z Bankiem Żywności.
Szczególne podziękowania kierujemy do dzieci i młodzieży ze Szkół Podstawowych z terenu Gminy Dobczyce oraz do ich opiekunów. Bardzo dziękujemy OSP Brzączowice za pomoc w zwiezieniu zebranej żywności. Zebraliśmy łącznie 1305 kg żywności. Paczki świąteczne zostaną przygotowane i rozdysponowane przez pracowników socjalnych ośrodka pomocy społecznej MGOPS Dobczyce.
Wielkie podziękowania dla ofiarodawców.